This is a fragment of the dialogue between the two main characters of my play Davòu dal Vel (Behind the Veil)
Ànzul. D’acordu, d’acordu. In ta la so “Ode, on Intimations of Immortality,” però, Wordsworth a si fà jodi tant mancu otimista. A resta vera che la natura a pòl rivelani la veretàt da li ròbis, ma a ghi la farà jodi doma a un cal è bon da sgarfala fòu daj rìtmos da la natura, cal è bon da scoltà benòn il cjantà dal gardelìn o da la lòdula. In ta la so “Ode,” che par tàncjus a è una da li so pì bieli compošisiòns, a ni dìs:
A era na volta cuant che prat, bosc e rojuta,
la cjera stesa e dut sè ca si jòt,
a mi a mi pareva
vistìt di na lus celestiàl,
di na gloria e frescjesa da sun.
A no è pì adès coma ca era na volta—
no’mpuarta pa’ndà ch’i mi volti,
di dì o di nòt,
li ròbis ch’i’ai jodùt i no li jòt pì.
Ànzul. Jòt tu, mo, alora: li ròbis cal veva jodùt a nol è pì bon da jodi. Chel mont “vistìt di na lus celestiàl”—višiòn, che lì, di na realtàt tant pì luminoša da la realtàt di ogni dì—a è dal dut e par sempri sparida.
Il Arc Celèst al vèn e al và,
e biela a è la Roša,
la Luna a si la gòt a jodi
atorotòr cuant che il cjèl al è clar,
i lacs in ta na nòt stelada
a sòn biej da jodi,
e’n tal nasi il soreli al è alc di gloriòus;
ma i saj ben jò che no’mpuarta indà ch’i vaj
nisuna vera gloria i no jòt pì in ta sta cjera.i
Anzulùt. Ma la colpa alora a no è in tal mont da la natura.
Ànzul. Ti às rašòn. La Natura a è sempri buna da ispirani, da fani jodi mons nòufs e misteriòus. I sìn nuàltris ch’i sìn in colpa, ch’i no savìn nè coma nè indulà jodi. Il poeta al ricognòs dopo, cun na streta di còu, che na volta i èrin bòis da penetra in taj aspiès pì misteriòus da li ròbis, di zighi davòu dal vel; ma che purtròp che snàit lì i la vèvin doma da frus, cuant ch’i erin contèns e spenseràs coma la lòdula, beàs coma la Lolli in taj chej so momèns di èstaši pì…pì…
Anzulùt. Ma sì, dìšilu, daj…in taj momèns pì scatològics! (Beada la nustra Lolli!)
Ànzul. Èco, pròpit cussì! E secònt Wordsworth a è clar che encja nuàltris na volta i vèvin che abilitàt lì, ma i la vèvin cuant che pròpit i no savèvin di vèila. Li rìghis ch’i diševi, insoma, a sòn chìstis:
Il nustri nasi a nol è che un durmì e un dismintià:
l’Ànima che cun nu a nàs, la nustra Stela,
e a vèn da lontàn:
sensa vej dut dismintiàt;
e par nuja nus dal dut,
ma compagnàs da nùlis di gloria i vegnìn
dal Divìn, cal è la nustra cjaša e il nustri borc:
doma’n taj nustri prins dìs al è’l Paradìs atorotòr di nu!
I sintìn duncja na sorta di rasegnasiòn, si no adiritura di disperasiòn, in ta chistu sintimìnt dal poeta, cal ricognòs che doma un cun la ’nocensa di un frutùt al è bon da jodi che gloria ca no ghi è stàt pusìbul di jodi a nisùn altri, includìnt chej grancj’ che’n tal scori daj sècuj a ghi sòn zùs in sercja, daj timps dal Platòn in cà. E la ultima riga a ni dìs in maniera abastansa clara che pì lontàn ch’i sercjàn tant mancu i cjatarìn. Chisti altri rìghis a ni làsin encja chès cun stu pensej.
Profeta grandìsin! Višionari benedèt!
che’n chèl belzà a ripòšin che veretàs
che’n duta la nustra vita i fadijàn di cjatà…
Anzulùt. I no podìn miga tornà ’ndavòu a cuant ch’i èrin frutùs? E alora coma i farinu a cjatà fòu che veretàs? Vinu da disperasi…o vinu da fà coma la Lolli cuant ca naša alc di bon in cjera?
Ànzul. I no saj…i no saj. Di chistu i riparlarìn fra cualchi dì. A si à fàt scur. Lasàn stà par adès.
(www.lulu.com/spotlight/eculos)
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